perjantai 5. tammikuuta 2018

UUSIA ALKUJA


Olen aina teoriassa pitänyt uusista aluista, mutta todellisuudessa uusia alkuja kohdatessani olen ollut usein myös hyvin ahdistunut.

Suuret uudet alut kuten muutot paikkakunnalta toiselle, opiskelujen aloittaminen täysin uudessa kaupungissa ja oppilaitoksessa ja uuden työpaikan saaminen ovat usein olleet jännittäviä ja hyvin stressaavia minulle. En ole aina osannut nauttia niistä, koska alkuja ovat varjostaneet menetyksen tunteet. Uuden vaiheen alkaessa entinen on päättynyt, ja olen tuntenut siitä usein haikeutta ja surua.

Pienemmistä uusista aluista olen kuitenkin aina nauttinut suuresti. Jokainen tammikuu ja syksyllä uuden lukuvuoden starttaaminen ovat minulle sopivia uusia alkuja, jolloin olen täynnä energiaa ja intoa. Silloin kaikki tuntuu innostavalta. Romantisoin mielessäni luennoilla istumisen ja muistiinpanojen rustaamisen kauniisiin vihkoihin. Haaveilen kahvilassa istumisesta ja kirjoittamisesta, inspiraaton virrasta. Jaksan taas liikkua, joogaan, venyttelen ja lenkkeilen. Myös talviurheilu innostaa vuoden alussa aivan uudella tavalla ja kaivan esiin niin sukset kuin luistimetkin.

Vuoden alussa haluan myös aina laittaa kotia kivemmaksi. Siivoan, järjestelen ja yritän hankkiutua eroon turhasta roinasta, vaikka olenkin siinä huono. Tuntuu että siivoamalla kämpän siivoan samalla päätäni. Karsin turhat ajatukset ja heitän ne romukoppaan.

En koskaan tee uudenvuodenlupauksia, mutta tavallaan päätän usein tammikuun startattua hiljaa mielessäni tekeväni tänä vuonna taas jotain vähän eri tavalla tai paremmin kuin menneenä vuotena. Tänä vuonna haluaisin raivata kalenteristani enemmän tilaa itseni toteuttamiselle. Haluaisin kirjoittaa enemmän, soittaa kitaraa enemmän ja opetella miksaamaan paremmin. Haluaisin oppia valmistamaan uusia kasvisruokalajeja ja stressata vähemmän. Haluaisin hymyillä leveämmin, olla kaikille kiltti ja avoin, oppia entistä lempeämmäksi itseä ja muita kohtaan. Haluaisin mieleni täyttyvän onnellisista jutuista ja ikävien asioiden leijailevan korvista ulos samalla vauhdilla kuin ne mieleeni putkahtivatkin.

Elän vielä vähän lomameiningeissä. Tällä hetkellä uusi vuosi näyttää tosi valoisalta ja kevyeltä, mutta olen toisaalta saanut juuri lomailla melkein kaksi viikkoa. Huomenna paluu arkeen koittaa, on loppiainen ja ensimmäinen työpäiväni loman jälkeen. Toivottavasti saan pidettyä lipun korkealla ja stressin kaukana. Sitä toivon myös ihan jokaiselle teille siellä ruudun takana! Pitäkää mieli avoinna ja antakaa onnen tehdä pesä sisällenne<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti